کسب درآمد از اینترنت با 24 ایده پولساز بدون نیاز به سرمایه زیاد


فاطمه عسکری 5 بهمن 1399 14 دقیقه مطالعه
iOS 14

احتمالا الان شما هم مثل هزاران نفر دیگر دنبال راهی برای کسب درآمد هستید. اما چه ایده، شغل یا کسب‌ و کاری پولساز است؟ جواب این سوال خیلی مهم است. چون قرار است تمام وقت و سرمایه خودتان را برای ایده ‌ای بگذارید تا به سود خوبی برسید. ما در این مقاله روش های کسب درآمد از اینترنت با 24 ایده پولساز بدون نیاز به سرمایه زیاد را به شما معرفی می کنیم تا خودتان با توجه به شرایطی که دارید انتخاب کنید.

این که کدام ایده پولساز برای شما مناسب است یا درآمد بیشتری برای شما خواهد داشت، بستگی به خودتان و ده ها فاکتور دیگر دارد. ما نمی ‌توانیم بگوییم کدام ایده یا شغل برای شما بهتر است یا تضمین دهیم که حتماً موفق خواهید شد. با ما همراه باشید.

چرا کسب و کار اینترنتی؟

با توجه به تجربه چندین ساله ‌ای که در زمینه کسب و کار های اینترنتی داشته ‌ایم، در حال حاضر، به همۀ مزایا و دلایل استفاده از آن آگاه هستیم. در ادامه راجع به این موارد صحبت خواهیم کرد.

راحتی:

در این شکل از تجارت، مشتری به جای آن که یک راه طولانی و سخت را برای رسیدن به فروشگاه مد نظرش طی کند، تنها با استفاده از یک موبایل یا کامپیوتر که به شبکه جهانی اینترنت متصل است، می تواند نسبت به تهیه خدمت یا محصول موردنظر خود اقدام نماید.

سرعت:

از سویی دیگر کاهش زمان صرف شده برای تهیه خدمت مورد نظر، عامل دیگری است که برای مشتری سود زیادی را به همراه خواهد داشت. به جای آن که ساعت ها رانندگی کنید و یا در اتوبوس های شلوغ بایستید، می توانید با روشن کردن کامپیوتر خود به وب سایت یا اپلیکیشن فروشگاه مورد نظر رفته و محصول مورد نیاز خود را سفارش بدهید. هم چنین لازم نیست وقت زیادی را صرف گشتن اقلام مورد نیاز در قفسه ها کنید. کافی است از قسمت جستجوی سایت مورد نظرتان استفاده کنید تا جنس دلخواه خود را پیدا کنید.

امکان مقایسه:

معمولا در فروشگاه های اینترنتی از یک قابلیت مقایسه ی دو به دو استفاده می شود. بدین صورت که شما دو محصول را انتخاب می کنید و ویژگی های آن ها را به صورت خلاصه در دو جدول کنار هم می بینید. چنین چیزی در فروشگاه های سنتی وجود ندارد؛

به فرض که فروشنده به توضیح موارد مورد نیاز شما بپردازد، باز هم نخواهید توانست تمام موارد را به خاطر بسپارید. هم چنین کوپن های تخفیفی که فروشگاه های اینترنتی در اختیار خریدار قرار می دهند نیز از دیگر ویژگی های قابل توجه در مورد یک فروشگاه اینترنتی است.

نبودن محدودیت مکانی و جغرافیایی:

تمام فروشگاه های سنتی به یک مکان فیزیکی برای قرار دادن تجهیزات و محصولات خود احتیاج دارند. اما یک فروشگاه اینترنتی که بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می کند، می تواند تمام محصولات و خدمات خود را در معرض عموم قرار دهد بدون آنکه محدود به زمان و مکان خاصی باشد. همین گزینه یکی از بهترین مزیت ‌های کسب و کار اینترنتی است.

نابودی کسب و کار های سنتی:

چهارمین دلیل برای اینکه باید به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان باشید، این است که اکثر کسب و کارهای سنتی در حال نابودی هستند.

همانطور که گفتم همه چیز اینترنتی شده و اکثر کسب و کار های سنتی به سمت کسب و کار های اینترنتی کشیده شدند. یک ایده نو در بازار کسب و کار اینترنتی می تواند ایده های کهنه کسب و کارهای سنتی را نابود کند. دقیقا مثل اسنپ، که با آمدن اسنپ بازار خیلی از تاکسی ها و آژانس‌ ها کساد شد. البته تقصیر هیچ کس نیست. همان طور که علم روز به روز در حال پیشرفت است، کسب و کار ها هم در حال تغییر هستند.

کمبود شغل و استخدام:

یکی از مهمترین دلایلی که به شما توصیه می کنم حتما به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود باشید، کمبود شغل و استخدام می باشد.

بهتر است کمی با هم رو راست باشیم؛ با توجه به شرایط فعلی و اوضاع اقتصادی کشورمان، استخدام شدن در یک شرکت و کسب و کار، بسیار کار سخت و دشواری شده است. بنابراین راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی می تواند راه حل مناسبی باشد.

داشتن استفلال مالی:

یکی دیگر از مزایای مهم راه اندازی کسب و کار اینترنتی، رسیدن به استقلال مالی می باشد. صادقانه بگویم، اگر واقعا قصد دارید که یک فرد موفق و پولدار شوید، با کار کردن برای دیگران و یا کارمند بودن چنین اتفاقی نخواهد افتاد!

به قول معروف، با درآمد ثابت ماهیانه هرگز نمی ‌توانید استقلال مالی داشته باشید. اگر می خواهید که به استقلال مالی در کسب و کارتان برسید، باید به فکر راه اندازی کسب و کاری باشید که با استفاده از آن درآمدتان ماه به ماه چندین برابر شود. خبر خوش این است که شما با راه اندازی کسب و کار اینترنتی می توانید به این مرحله برسید.

در کنار مزایای فراوانی که کسب و کار اینترنتی دارد، این شکل از کسب و کار، معایبی را نیز به همراه خواهد داشت:

ریسک بالا:

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید قدرت ریسک پذیری داشته باشید. اگر فردی هستید که دنبال یک درآمد ثابت و ماهیانه هستید و همین درآمد قانعتان می کند، بهتر است هرگز به سراغ کسب و کارهای اینترنتی نیایید و کسب و کار فعلی تان را محکم بچسبید. اما اگر می ‌خواهید که درآمد پایدار و تصاعدی داشته باشید، بهتر است به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان باشید و همین حالا آن را راه اندازی کنید.

کالاهای خاص:

بسیاری از محصولات امکان جابه جایی به نقاط دور را ندارند. مثلاً مواد غذایی فاسد شدنی یا کالاهایی که بزرگ هستند و امکان جابه جایی به مناطق دور دست را ندارند.

عدم تست کالا قبل از خرید:

اگرچه کالاهای زیادی وجود دارند که بدون شک می توان آنها را بصورت آنلاین خریداری کرد، اما موارد دیگری مانند لباس، کفش، مبلمان و وسایل الکترونیکی وجود دارند که مصرف کنندگان قبل از تصمیم گیری در مورد خرید آن ها، دوست دارند آنها را تست کنند و از کارایی آنها مطمئن شوند.

در دنیای خرده فروشی آنلاین یا کسب و کار اینترنتی، “تست قبل از خرید” امکان پذیر نیست. خرده فروشان آنلاین یا افراد دارای کسب و کار اینترنتی، سعی کرده اند با اجازه دادن به کاربران جهت بررسی محصولات و با نمایش عکس ها و فیلم ها از محصولات، این کار را جبران کنند اما باز هم افراد در خرید حضوری بهتر می توانند کالا را بررسی و تست کنند.

رقابت:

خرده فروشان آنلاین یا افراد دارای کسب و کار اینترنتی، رقابت بیشتری در دنیای خرده فروشی اینترنت دارند. اگرچه همه چیز در مورد یک شرکت معتبر آنلاین قابل بیان است، اما بسیاری از مصرف کنندگان به دنبال محصولات بوده و به خرده فروشان توجهی نمی کنند.

این بدان معناست که خرده فروشان واسطه با سابقه غیر قابل اطمینان، احتمالا در دنیای رقابتی خرده فروشی اینترنتی از ایده های کسب و کار آنلاین دیگران تقلید می کنند تا برای خود سود آوری کنند.

اشباع بازار:

با حضور آنلاین، شما در صنعت خود در محاصره مشاغل دیگر هستید و همه مشتاقانه شرکت خود را در معرض دید مخاطبان قرار داده اند. در نتیجه ممکن است کسب و کار اینترنتی شما در دریایی از شرکت های مشابه گم شود. بنابراین باید یک محصول یا عنصر خاصی را برای شرکت خود پیدا کنید که به شما وجه رقابتی بیشتری نسبت به سایر رقبا ببخشد.

پیشنهاد می کنم مقاله قیف فروش یا Sales Funnel چیست و چه کاربردی دارد؟ را هم مطالعه کنید.

24 ایده پولساز برای کسب درآمد از اینترنت

24 ایده پولساز

در ادامه 24 ایده پولساز برای کسب درآمد از اینترنت را با هم بررسی می کنیم:

1. مشاور اینترنتی

آیا در زمینه ‌ای تخصص دارید؟ اگر جواب‌تان مثبت است پس می ‌توانید از این ایده با راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم، کسب درآمد کنید. در سایت ‌های مربوط به یافتن مشاور (مانند الو مشاور) ثبت نام کنید و به کسانی که با شما تماس می گیرند، مشاوره دهید.

2. معلم خصوصی آنلاین

غیر حضوری شدن مدارس در دوران شیوع کرونا به همه ثابت کرد که بدون کلاس و نیمکت و تخته‌ سیاه هم می ‌شود آموزش داد و کلی چیز های جدید یاد گرفت.

در دنیایی که داشتن یک موبایل برای شرکت در کلاس کافی است، پس هرکسی می‌ تواند یک معلم خصوصی شود. هرکسی که مهارت یا تخصصی داشته باشد می تواند هرچیزی که بلد هست را آموزش دهد. کمی هم مهارت آموزش را یاد بگیرید و یاد بگیرید چطور دانسته ‌های خودتان را به زبان ساده بیان کنید.

مثلا اگر زبان انگلیسی یا هر زبان پرطرفدار دیگری بلد هستید یا درس‌ های مدرسه و دانشگاه مثل ریاضی بلد هستید، به راحتی می ‌توانید از آموزش دادن همین مهارت ‌ها پول در بیاورید.

3. تولید محتوا

یکی از این ایده ها می تواند تولید محتوا باشد. فرقی نمی ‌کند آگهی می‌ نویسید یا مقاله یا کتاب الکترونیکی، محتوا باید توسط فردی نوشته شود. یکی از جاهایی ‌که بیشترین تقاضا برای خلق محتوا وجود دارد، در بخش شبکه‌ های اجتماعی است.

تولید محتوا یک فرآیند کم‌ هزینه است، زیرا تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر است و یک ارتباط اینترنتی سرعت بالا و همچنین یک برنامه‌ خاص گرافیکی (یا دیگر نیاز های نرم ‌افزاری) که ممکن است هزینه‌ راه ‌اندازی داشته ‌باشد. به‌ هر حال، جدای از این ‌ها، تنها چیزی که باید برای تولید محتوا صرف کنید، زمان است.

4. طراحی رزومه و کاور لتر

داشتن رزومه برای استخدام شدن، پذیرش گرفتن از دانشگاه، قبول پروژه یا هر جای دیگری که نیاز به معرفی خوب خود دارید، ضروری است.

نوشتن درست این درخواست به اندازه ‌ای حساس و مهم است که خیلی از افراد ترجیح می‌ دهند یک فرد خبره این کار را انجام دهد. وقتی پذیرش در یک دانشگاه خارجی قرار است مسیر زندگی شما را تعیین کند، معلوم است که داشتن یک کاور لتر (cover letter) نقش تعیین کننده دارد.

نکاتی که باید در این درخواست ‌ها رعایت شود را می ‌توانید با جستجو و حتی از تجربه ‌های افراد در انجمن‌ ها پیدا کنید. اگر شما هم تجربه این کار را داشته باشید می ‌توانید برای دیگران این کار را انجام دهید و یک منبع کسب درآمد اینترنتی برای خودتان ایجاد کنید.

5. مدیریت شبکه ‌های اجتماعی

ارتباط برقرار کردن با افراد یک هنر است. برخی در این هنر خوب عمل می‌ کنند و برخی عالی هستند و برخی …..!

ارتباط برقرار کردن با مشتریان کاری است که بسیاری از کسب و کارها وقت انجام آن را ندارند. خبر خوب این است که، علیرغم این‌که وقت ارتباط با مشتریان را ندارند ولی به کسی نیاز دارند که بتواند این بخش از کسب و کارشان را مدیریت کند و آن‌ ها هم هزینه‌ اش را پرداخت می ‌کنند.

مهارت‌ های ارتباطی خوب و به روز بودن در شبکه‌ های اجتماعی مانند اینستاگرام، اسنپ‌چت و غیره بسیار مهم هستند. باید بدانید که هر پلتفرم برای چه گروهی از افراد جذابیت دارد و در هر یک از این جوامع ارتباطی چگونه باید حاضر شوید.

6. مترجم

مانند تولید محتوا، خدمات ترجمه مستلزم متنی است که می ‌خواهند از یک زبان به یک زبان کاملا متفاوت برگردانده شود. درحالی که این مهارت اساسا مستلزم این است که فرد در چندین زبان مهارت داشته باشد، هزینه‌ اولیه‌ استارت ‌آپ شامل هزینه اینترنت و تلفن است. به‌علاوه، مخارج بازاریابی نیز می ‌تواند در هزینه‌ های استارت ‌آپ اعمال شود.

فقط این نکته را به‌ خاطر داشته‌ باشید که اگر در هیچ زبانی تسلط یا مهارت ندارید، به‌هیچ ‌وجه سراغ این کار نروید. فکر نکنید با ابزاری مانند “ مترجم گوگل” می توانید این کار را به‌ درستی انجام دهید. با وجود این که مترجم گوگل بی ‌نظیر است، ولی همیشه کارش را عالی انجام نمی ‌دهد.

7. ساخت و فروش وسایل دست ساز

محصولات دست ساز برای اکثر مردم بسیار ارزشمند هستند و مشتریان خاص خود را دارند. برای مثال ممکن است در چرم دوزی مهارت داشته باشید؛ می توانید کالاهایی همچون کیف و دستبند چرم را تولید و از طریق اینترنت یا شبکه های اجتماعی به فروش برسانید.

8. برگزاری وبینار ها

اگر در زمینه ای متخصص هستید، شروع به برگزاری وبینار کنید. وبینار در اصل سمیناری است که به صورت مجازی برگزار می شود و می تواند بر پایه ارتباط صوتی یا تصویر باشد. خوبی وبینارها این است که شما به مشتریان خود اجازه می دهید از هر نقطه ای در دنیا فقط با اتصال به اینترنت در آن شرکت کنند.

9. نویسنده متن تبلغاتی

نویسندگان متن های تبلیغاتی همیشه مورد تقاضا هستند و برند های بزرگ، مبالغ قابل توجهی را برای یک متن جذاب و متقاعد کننده پرداخت می کنند.

10. تجارت در بورس

می توانید نوسانات بازار را زیر نظر بگیرید تا سهامی مستعد را با قیمت پایین بخرید، برای مدت کوتاهی نگهداری کنید و سپس از تغییرات بازار استفاده کنید تا با سود قابل توجهی به فروش برسد. به عنوان یک تاجر سهام می توانید از سیستم عامل هایی مانند ایزی تریدر برای تحلیل و خرید و فروش سهام استفاده کنید.

11. فروش لوگو و طراحی های گرافیکی

شما می توانید از طریق فروش لوگو و طراحی های گرافیکی، درآمد قابل توجهی کسب کنید. برای موفقیت به تعدادی نمونه کار و یک وب سایت برای به نمایش گذاشتن آنها احتیاج دارید. با تبلیغات در وب سایت های مربوطه می توانید کسب و کارها و استارتاپ ها را مورد هدف قرار دهید و از این طریق درآمد قابل توجهی کسب کنید.

12. دستوالعمل های آشپزی

آشپزی یک هنر است و افراد می توانند خلاقیت های آشپزی خود را به صورت آنلاین عرضه کنند. شما میتوانید دستورالعمل هایتان را از طریق وب سایت شخصی یا حتی تهیه یک کتاب الکترونیکی بفروشید. امروزه تهیه غذایی که هم سالم و هم خوش طعم باشد، دغدغه ی بسیاری است چرا که آشپزی سالم، ساده ترین روش برای داشتن یک زندگی سالم است.

13. مشاور مالی

افراد و کسب و کار های مختلف برای رسیدن به اهداف مالی خود به دنبال مشاور برای سرمایه گذاری عاقلانه و پس انداز موثر هستند. اگر تحصیلات مالی یا تجربه خدمات مالی دارید، کافیست یک وب سایت ایجاد کنید و با تبلیغات موثر مشتری جذب کنید.

14. متخصص سئو

سئو برای موفقیت هر کسب و کار آنلاین حیاتی است که شامل بهینه سازی محتوای وب سایت با هدف کلی بهبود رتبه بندی موتور های جستجو است. بهبود رتبه بندی باعث افزایش بازدید و در نهایت افزایش فروش می شود. سئو نوع ویژه تری از خدمات تجاری آنلاین است که شما میتوانید به کسب و کار هایی که به دنبال افزایش شانس دیده شدن وب سایت شان در نتایج سرچ گوگل هستند، عرضه کنید.

15. سیستم همکاری در فروش

یکی از بهترین و پولساز ترین ایده ها برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی، راه اندازی سیستم همکاری در فروش کالا و خدمات برای شرکت های دیگر است. اگر توانایی تولید محصول ندارید و یا تخصص و مهارت خاصی در زمینه ای را ندارید، می توانید از طریق راه اندازی سیستم همکاری در فروش یا Affiliate Marketing، کسب و کارتان را در منزل شروع کنید. در سیستم همکاری در فروش، شما محصولات و کالای دیگران را به صورت آنلاین و اینترنتی می فروشید و به ازای هر فروش مبلغی را دریافت خواهید کرد.

16. کسب درآمد از تایپ کردن

یکی دیگر از ایده هایی که هر کس میتواند در منزل انجام بدهد، تایپ کردن است. در این مدل کسب و کار، شما به هیچ مهارت و تخصص خاصی نیاز ندارید. شما با تایپ کردن در منزل می توانید کسب درآمد داشته باشید.

اگر درون اینترنت گشته باشید می بینید که شرکت های زیادی به تایپیست نیاز دارند و شما می توانید برای این شرکت ها کار کنید و حتی در منزل کسب درآمد داشته باشید.

برای اینکه بتوانید از این طریق درآمد زایی کنید، شما به یک کامپیوتر و اینترنت نیاز دارید. برای اینکه بتوانید افرادی که به تایپیست نیاز دارند را پیدا کنید، می توانید در سایت های آگهی رایگان مثل دیوار، شیپور و سایت ایران استخدام آگهی تان را قرار دهید. مطمئن باشید افراد زیادی هستند که به شما نیاز دارند.

17. اینفلوئنسر شوید!

فلانی برای هر استوری تبلیغ ۵ میلیون می‌ گیرد!

ما این جمله ‌ها را چندبار شنیده‌ ایم و به سرمان زده است که خودمان هم مثل این افرد اینفلوئنسر شویم اما قدم از قدم برنداشتیم!

اگر چنین درآمدی می ‌خواهید، پس باید محتوایی جذاب برای میلیون‌ ها کاربر شبکه‌ های اجتماعی تولید کنید و با آنها تعامل داشته باشید.

اینفلوئنسر ها در حوزه آموزش، سرگرمی، طنز، نقد و بررسی محصولات، شعر و ادبیات، سینما و … فعالیت می ‌کنند و هرچه دنبال ‌کننده بیشتری داشته باشند، درآمدشان از تبلیغات بیشتر خواهد شد.

پیشنهاد می کنم مقاله بیزینس پلن چیست و چگونه یک بیزینس پلن طراحی کنیم؟ را هم مطالعه کنید.

18. استخراج ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال مثل بیت ‌کوین یا اتریوم در چند سال گذشته آنچنان رونقی گرفته ‌اند که حالا در بعضی از فروشگاه‌ های فیزیکی هم در کنار سایر ارزهای ملی معامله می ‌شوند.

ارزهای دیجیتال طی فرایندی به نام استخراج تولید می‌ شوند. یعنی رایانه‌ ها یا دستگاه ‌هایی به شبکه بلاک ‌چین این ارزها متصل هستند و در مشارکت با هم ارز دیجیتال استخراج می‌ کنند. استخراج کننده‌ ها فقط دستگاه‌ ها و نرم ‌افزار ها را تنظیم و راه‌‌ اندازی می ‌کنند؛ بقیۀ کار به صورت خودکار و شبانه‌ روزی انجام می ‌شود.

هرچه دستگاه‌ های استخراج بیشتری نصب کنید، درآمد شما هم بیشتر می ‌شود. در پولساز بودن این ایده شکی نیست اما نیازمند هزینه سرمایه ‌گذاری نسبتاً زیاد، حساب کردن هزینه برق مصرفی و داشتن دانش فنی در این زمینه است.

19. فروش اجناس دست دوم

عموما در بازار های محلی مانند جمعه‌ بازار ها و سمساری ‌ها و هر جای دیگری، می ‌توانید اجناس جالب و ارزشمندی پیدا کنید. شما ارزش واقعی آن ‌ها را در می ‌یابید و آن‌ ها را در فهرست اقلام فروشی قرار می ‌دهید. سایت‌ هایی مانند دیوار و شیپور، بازار خوبی برای ارائه‌ کالاها هستند. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم عالی است.

20. یوتیوبر شوید!

احتمالا تا الان از یوتیوب فقط برای تماشای ویدئو استفاده کرده ‌اید. اگر به شما بگوییم از این شبکه برای کسب درآمد هم می‌ توانید استفاده کنید چه؟
اگر بتوانید با تولید و انتشار محتوای ویدئویی خوب، تعداد مخاطبان زیادی برای کانال خود جذب کنید، می ‌توانید با استفاده از روش‌ های مختلف از آن کسب درآمد کنید. مثلا می ‌توانید از طریق تبلیغات روی ویدئو های خود پول خوبی به‌دست آورید. یا اینکه با یک برند در زمینه کسب و کار خود همکاری کنید و درآمدی بابت تبلیغات کسب کنید.

21. تامین امنیت سایت و شبکه های اجتماعی

همانطور که در دنیای واقعی دزد ها، فروشگاه ها را تهدید می کنند، در دنیای آنلاین هم هکرها همیشه در کمین وب سایت ها و شبکه های اجتماعی هستند تا بتوانند با هک کردن آن ها، از صاحبانشان اخاذی کنند.

در چنین شرایطی، بسیاری از مدیران سایت ها دست به دامن متخصصان امنیت می شوند. افرادی که به خاطر دانش بالایشان در مسائل امنیتی دنیای آنلاین، میتوانند وب سایت و شبکه های اجتماعی شما را از خطر های مختلف حفظ کنند.

اگر میخواهید به عنوان یک متخصص امنیت فعالیت کنید، بهتر است در ابتدا با مسائل ساده و پایه ای مثل آموزش امنیت اینستاگرام کارتان را شروع کرده و به مرور در این فضا رشد کنید.

22. ساخت سایت فروش فایل و پروژه

فروش فایل، مقاله، پی دی اف، جزوه، پاورپوینت و فایلهای صوتی ارزشمند، کتاب صوتی و حتی فایل های انگیزشی همه و همه را می‌ توانید در یک سیستم فروش فایل قرار داده تا افرادی که مایلند از آن فایل ها استفاده کنند، با پرداخت هزینه اجازه دانلود به آنها داده شود. در حال حاضر یکی از متداولترین و آسان ترین مسیر های کسب درآمد از اینترنت، راه اندازی سیستم فروش فایل و پروژه است.

23. استریم بازی

شاید جذاب ‌ترین ایده پولساز برای کسب درآمد اینترنتی در فهرست ما این یکی باشد. باورتان می ‌شود با بازی کردن هم می‌ شود پول درآورد؟

استریمر های بازی در خانه خودشان نشسته ‌اند، بازی می ‌کنند و بازی را به صورت زنده در یوتیوب، آپارات، توییچ یا هر پلتفرم استریم دیگر پخش می‌ کنند. تماشای بازی برای افراد زیادی جذاب است و همین تماشاچی ‌ها حاضرند برای تماشای این بازی ‌ها پول پرداخت کنند.

بخشی از این درآمد از حمایت مالی (Donate)، بخشی از تبلیغات و بخشی از عضویت در تیم ‌های بازی به دست می ‌آید.

اگر یک گیمر حرفه ‌ای هستید، می ‌توانید بازی خودتان را استریم کنید و بعد از مدتی که تماشاچی جمع کردید، کسب درآمد کنید.

24. طراحی سایت

یکی دیگر از روش‌ های کسب درآمد از طریق اینترنت، کسب درآمد از طریق راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی برای دیگران است. همانطور که گفتیم اینترنت به یک منبع پولساز تبدیل شده است. همین موضوع باعث شده که بسیاری از افراد به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد اینترنتی بیفتند.

با توجه به اینکه بسیاری از افراد می‌ خواهند کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند و محصولات و خدماتشان را به صورت آنلاین در اینترنت بفروشند، نیاز به سایت دارند. با توجه به اینکه بسیاری از افراد هیچ مهارت و تخصصی در راه اندازی و ساخت سایت ندارند، در بیشتر مواقع کار طراحی سایت شان را به افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، می ‌سپارند. و این خیلی خوب است که شما مهارت طراحی سایت را یاد بگیرید و برای این افراد، سایت راه اندازی کنید.

حرف آخر

امیدواریم این ایده‌ ها برای شما مفید بوده باشد. اگر شما هم ایده ‌ای دارید حتماً در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

1 دیدگاه
  1. بازاریابی محتوا چطور می تواند کسب و کار اینترنتی ما را دگرگون کند؟ - رسانه غرفه

    […] می کنم مقاله کسب درآمد از اینترنت با 24 ایده پولساز بدون نیاز به سرما…را هم مطالعه […]