پرس چوب جمالی

نشانی: تهران, شهرک صنعتی چهاردانگه,خیابان۲۶, کوچه یاس, پلاک ۱۴
به مدیریت: اصغر جمالی
تماس با ما
ساعت کاری
شنبه تا پنج شنبه :
08:00 الی 18:00
جمعه :
تعطیل

بازدید این غرفه36,288,930 نفر

درباره غرفه

پرس چوب جمالی

تولید و فروش انواع ورق های پرس شده با روکش های طبیعی چوب

 ( ملچ ، بلوط ، راش ، گردو ، و... )

ورقی که برای ساخت کابینت و کمد استفاده میشه، چیه؟

اکثر ورق های مورد استفاده در صنعت چوب دو بخش اصلی دارن:

بخش اول: مغزی ورق

قسمت داخلی سازه های چوبی که زیر ساز محصول مورد نظره و بدون روکش زیبایی و جلوه خاصی نداره.

بخش دوم: روکش ورق

یک پوشش نازک هست که روی مغزی در قسمت بیرونی و قابل مشاهده اون زده میشه و میتونه باعث زیبایی و محافظت مغزی بشه. روکش ها میتونن دو مدل باشن:

  1. روکش های طبیعی، که یک لایه نازک شکل، تهیه شده از چوب درختان و به صورت مهندسی نشده هستن.
  2. روکش های مصنوعی هم نوعی روکش دست ساز و مهندسی شده هستن.

در بین متخصصین عرف هست که فقط به ورقه ای تمام چوب (یعنی مغزی اونها هم چوب طبیعی باشه) میگن ورق چوبی. اما اکثر مردم ممکنه به هر نوع متریالی که برای ساخت کابینت و کمد استفاده میشه (چه مغزی اونها از چوب طبیعی باشه چه نباشه) بگن ورق چوبی؛ در صورتیکه درستش اینه که به اونا بگیم مصنوعات چوبی.

به عبارتی ورق چوبی از الوار طبیعی بدست میاد و هسته اون تغییری نکرده اما سایر ورق ها مثل ام دی اف و … مهندسی شده و مصنوعی هستن.

نکته ی قابل توجه: برای بعضی ازورق های چوبی که قراره در ادامه معرفی بشه تشخیص شکل ظاهریشون از هم دیگه یکم سخته. گاهی برای تشخیص نوع ورق چوبی مورد نظر باید حتما ورق رو شکسته و مغزش رو دید تا بشه جنسش روتشخیص داد. این شباهت ظاهری بیشتر برای کابینت های ساخته شده از ورق چوبی ام دی اف و نئوپان اتفاق میفته. همچنین تشخیص کابینت با ورق تمام چوبی از کابینت با ورق روکش چوب هم کمی دشواره.

ورق چوبی چیست؟

ورق چوبی از چوب طبیعی ساخته میشه و فرآیندهای مصنوعیِ خاصی روی آن انجام نمیشه. چوب طبیعی از ساقه، ریشه، تنه و سایر قسمت های درختان و گیاهان بدست میاد. با مقداری کار کردن روی چوب طبیعی و مرغوبیت دادن به این چوب از اون برای کار های زیادی از جمله ساخت کمد و کابینت استفاده میکنن.

همونطور که گفتم مغزی ورق چوبی از جنس چوب طبیعی هست و روکش خاصی هم نداره. روی ورق های چوبی نهایتا یکی دو دست رنگ میخوره تا سطح صاف و براقی رو به ورق بده. یادت باشه که رنگ پذیری از ویژگی های مثبت ورق چوبی هست.

از ورق چوبی برای ساخت کمد، سرویس خواب، دکوراسیون داخلی منزل، کابینت آشپزخانه و … استفاده میکنن.

ورق فیبر چوبی چیست؟

ورق فیبر چوبی یا همان HDF مخفف واژه ی (High density fibreboard) به معنای تخته فیبر با چگالی بالا هست. یعنی ورقی که ذرات سازنده ی اون متراکم اند و فشردگی بالایی دارن. ضخامت تخته های اچ دی اف بین 2.5 تا 8 میلی متر متفاوت است.

منظور از ورق فیبر چوبی در بازار چیست؟

جملات بالا تعریفی بودن که به طور تخصصی برای ورق فیبر چوبی به کار برده میشن. اما منظور از فیبر چوبی در بازار چیست؟ به طور کلی در بازار به تمامی ورق هایی که از جنس چوب طبیعی نباشن و طی فرآیند های ویژه ای از ترکیب خرده چوب، چسب رزین و سایر مواد به وسیله فشار و حرارت دستگاه های پرس ساخته بشن، ورق فیبر چوبی یا همان fibreboard میگن.

فرق MDF با HDF و LDF چیست؟

بسته به این که مخلوط چسب و خرده چوب چقدر و تحت چه حرارتی متراکم شده باشه نام های متفاوتی رو برای ورق فیبر چوبی در نظر میگیرن. مثلا:

  1. ورق فیبر چوبی با فشردگی ذرات بالا HDF نام داره.
  2. ورق چوبی با فشردگی متوسط MDF هست.
  3. ورق چوبی با فشردگی پایین هم LDF است که در ادامه در موردش بیشتر توضیح میدم.

به طور مثال، مانند نمونه های زیر ورقی که برای قسمت پشت بدنه ی کابینت ها و کمد ها استفاده میشه تخته فیبر با تراکم پایین و ضخامت 3 میلی متری هست. از همین ضخامت اما با تراکم بالاتر این ورق نیز برای روکش کردن درب های ورودی استفاده میشه.

 

  • پذیرش کلیه سفارشات شما عزیزان

  ارسال به تمام نقاط کشور  

افزودن نظر جدید

نظرات کاربران

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
https://qorfe.com/jamaliwood/
هشدار پلیس قضایی: لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل فرمایید.
سامانه غرفه هیچ گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.